Zapowiedź Pioneers of Pagonia, nowej strategii twórcy The Settlers

  • Post category:Zapowiedzi

W mijającym już tygodniu Volker Wertich, twórca takich marek jak The Settlers czy SpellForce postanowił ogłosić swój najnowszy projekt. W sieci pojawiła się zapowiedź Pioneers of Pagonia, strategii, która połączy zarządzanie z symulatorem kolonizacji. Już na wstępie dowiedzieliśmy się wielu niuansów, zarówno mechaniki, jak i wykreowanego świata, ale zanim do nich przejdziemy, najważniejsza informacja. Zgodnie z pierwszymi deklaracjami Pioneers of Pagonia zadebiutuje jeszcze w tym roku na PC z systemami Windows, ale w katalogu wczesnego dostępu. Pierwszy zwiastun strategii znajdziesz na końcu wpisu.

Zapowiedź Pioneers of Pagonia

Pioneers of Pagonia – zapowiedź i pierwsze szczegóły

Nowa strategia ojca The Settlers przeniesie nas do tytułowej Pagonii, świata magii, mitów i rozmaitych zagrożeń, które pojawiły się po tajemniczym kataklizmie. Ten zmienił strukturę krainy, tworząc wiele oddalonych od siebie wysp. W toku rozgrywki będziemy eksplorować kolejne z nich, by rozwiązywać problemy mieszkańców i łączyć plemiona pod jednym sztandarem. Twórca przekonuje, że kluczowym aspektem zabawy jest niezwykle złożona symulacja tysięcy naszych podopiecznych, którzy z radością wykonają powierzone im zadania.

Warto już na tym etapie wspomnieć, że Pioneers of Pagonia nie wprowadzi walk w RTS-owym wydaniu. W grze znajdziemy przeszło 40 rozmaitych budynków, a część z nich będzie związana z militariami. Zatrudnieni tam strażnicy i wojacy wykonają swoje zadania bez naszego bezpośredniego udziału. Fundamentem udanej kolonizacji jest drenaż zasobów i obrót przeszło 70 rodzajami towarów, a wszystko to z dużą dozą automatyzacji i eliminacji mozolnego mikrozarządzania.

Strategia stawia na swobodą rozgrywkę dla singla i w kooperacji z jedną frakcją na dzień startu w usłudze wczesnego dostępu. Envision Entertainment nie planuje tworzyć fabularnej kampanii, a zamiast tego przygotowało zestaw reguł, które proceduralnie będą podrzucać nam kolejne wyzwania. Na tym etapie brzmi to dla mnie jak Farthest Frontier w fantastycznym świecie, ale poczekajmy na pierwsze materiały z rozgrywką.