Wygląda na to, że entuzjaści średniowiecznego city buildera od Crate Entertainment muszą jeszcze uzbroić się w odrobinę cierpliwości. Pomimo tego, iż niebawem strategii stukną 3 lata w usłudze wczesnego dostępu, ekipa nie zamierza spieszyć się na ostatniej prostej. To wynika z najnowszego wpisu deweloperów na forum gry. Kiedy premiera wersji 1.0 Farthest Frontier? Ano w październiku, na pewno w październiku, chociaż ekipa nie wskazała na razie konkretnego dnia. Wyjaśniła za to, z czego wynika taki stan rzeczy.

Farthest Frontier – zawartość aktualizacji 1.0
W obszernym wpisie Crate tłumaczy, że nieco zaszalało z zawartością na finisz wczesnego dostępu strategii i potrzebuje gruntownych testów nowinek. Co ważne, nawet jeśli oficjalna premiera gry odbędzie się jesienią, to już w połowie lipca rozpoczną się otwarte testy łatki 1.0. Podczas nich studio zamierza nanieść istotne poprawki za głosami społeczności i wykonać ostatnie szlify. Czego możemy się spodziewać?
Przede wszystkim gruntownej zmiany zasad rozwoju osady. Crate nieco wcześniej zapowiedziało, że szykuje rozbudowane drzewko technologiczne. W tamtej chwili miało ono rozgałęziać się na 70 węzłów. Ostatecznie twórcy nie byli zadowoleni z rezultatów, więc przebudowali system i rozgałęzili go do 105 węzłów. Jednocześnie zdjęli z Centrum Miejskiego odpowiedzialność za dostęp do ulepszeń budynków i włączyli modernizacje do wspomnianego drzewka.
Tym sposobem w toku zabawy otrzymamy dużo więcej swobody w rozwijaniu i specjalizowaniu wybranych gałęzi produkcji czy przemysłu. W tym samym czasie wyraźne przewagi w rozwoju czy walce zostały przesunięte na dalsze węzły, tak by cały system był dużo bardziej angażujący. Innymi słowy, nie wystarczy już ładować wszystkie zasoby w jak najszybsze ulepszenie Centrum Miejskiego, bo poszczególne wzmocnienia będą elementem większej strategii.

Drzewko technologiczne zaoferuje też wieńczące rozwój miasta Monumenty. Z tym że w nowym systemie będzie okazja wybudować je wszystkie. Stare rozwiązanie zmuszało do koncentrowania wysiłków na uzyskaniu dostępu do tylko jednego z nich. Poza budynkami na drzewku znajdziemy też węzły powiązane z dostępem do zarządzeń, które pozwolą egzekwować na mieszkańcach nacisk na pożądane kierunki rozwoju i produkcję dóbr.
Poza tym Crate Entertainment szykuje znaczną modernizację animacji osadników i wojaków, której efekty również zobaczymy przy okazji łatki 1.0. Jak wcześniej wspomniałem, beta finalnej wersji gry rozpocznie się w połowie lipca i potrwa co najmniej kilka miesięcy. Zapewne w międzyczasie dowiemy się na kiedy konkretnie przypadnie premiera wersji 1.0 Farthest Frontier. Pozostaje cierpliwie czekać na testy i oficjalny debiut strategii.
Dalszy rozwój Farthest Frontier

Na koniec istotna wzmianka z tego samego wpisu. Crate już na tym etapie sugeruje, że ma gotowe plany na dalszy, popremierowy rozwój Farthest Frontier. Mowa tu zarówno o rozbudowanych aktualizacjach, jak i płatnych pakietach dodatkowej zawartości. Wprawdzie nie ma żadnych konkretów, ale coś już twórcy zdążyli zaprezentować.
Mianowicie wyraźnie oczekiwane przez graczy – mosty. Te nie będą treścią rzeczonej aktualizacji, ale na pewno trafią do gry, chociaż w późniejszym terminie.
Czekamy na kolejne komunikaty i korzystając z okazji odsyłamy do naszego praktycznego poradnika do Farthest Frontier na PC.
Szukasz kolejnej gry? Sprawdź najważniejsze tegoroczne premiery – wszystkie najlepsze strategie 2025 roku w jednym miejscu.
Jesteśmy w Google News – obserwuj po doniesienia z frontów gier strategicznych.
Źródło: https://forums.crateentertainment.com/t/the-state-of-early-access-update-08/146024