Kosmiczna strategia firmy Paradox Interactive ma już przeszło 6 lat. Konsekwentny rozwój tytułu pozwolił mu urosnąć do skali, która dla zupełnie początkujących graczy może być trudna do opanowania. Dlatego ekipa postanowiła wyjść im naprzeciw. Z najnowszego dziennika deweloperskiego wynika, że aktualizacja 3.5 Fornax do Stellaris wprowadzi niższy poziom trudności. Najniższy próg wyzwania będzie określany jako Civilian, a dotychczasowy Cadet wskoczy jako poziom domyślny. Gra zwiększy bonusy otrzymywane przez gracza w początkowych fazach rozgrywki, by ułatwić wdrożenie się w poszczególne mechanizmy. To jednak nie koniec zmian.
Aktualizacja 3.5 Fornax do Stellaris – pierwsze szczegóły
Długi czas rozwoju pozwolił też wypracować grze społeczność, która wystarczająco wymiata, by wciąż szukać nowych wyzwań. W omawianej paczce znajdzie się też coś specjalnego także dla nich. Mowa o nowych opcjach trudności rozgrywki, które pozwolą określić, kiedy SI powinno znacząco podnieść poprzeczkę. W zależności od podjętego wyboru bonusy będą generowane od początku, środkowej albo później fazy rozgrywki. Natomiast druga z opcji określa, jak mocne bonusy SI otrzyma w całym procesie.
Na dokładkę Paradox wprowadzi dodatkową opcję dla generowania galaktyki, która określi kryzysy, które chcemy przezwyciężyć. Jeśli wybierzemy wszystkie, to każda dostępna w grze przeciwność prędzej lub później spadnie na nas, a każda kolejna będzie dużo silniejsza od poprzedniej.
Po aktualizacji Fornax Stellaris doczeka się też kilku nowych osiągnięć Steam powiązanych bezpośrednio z pakietami Species Pack. W najbliższym czasie twórcy omówią też długoterminowe zmiany i poprawki dla jakości rozgrywki, więc do wątku nadchodzącej paczki z pewnością wrócimy.
Stellaris ukazało się w 2016 roku na PC, a potem wylądowało też na konsolach. Najnowsze rozszerzenie do strategii do wydany w maju Overlord, który rozszerzał relacje pomiędzy galaktycznym imperium a jego wasalami.
Źródło: Paradox.