Paradox Interactive ogłosiło, kiedy możemy spodziewać się debiutu najnowszego DLC do strategii Stellaris na PC. Jak ujawnił załączony do wiadomości zwiastun, data premiery First Contact Story Pack została wyznaczona na 14 marca. Jak na pakiet fabularny przystało, DLC koncentruje się na nowych genezach dla cywilizacji, ale wprowadzi też nowe mechaniki rozgrywki. Przy okazji na serwery powinna trafić kolejna duża aktualizacja gry – 3.7 Canis Minor. Samą paczkę wyceniono na Steam na 67,99 złotych. Co w środku?
Stellaris: First Contact – data premiery i zawartość DLC
Najnowszy pakiet dodatkowej zawartości do Stellaris koncentruje się na kontaktach mniej rozwiniętych cywilizacji z przybyszami z kosmosu. Ten scenariusz rozgałęzia się na trzy różne genezy, które koncentrują się na wyniku wspomnianego spotkania. Zerwane kajdany opowiadają historię cywilizacji podbitej, która sprzeciwiła się najeźdźcy; zemsta skupia się na nieudanej inwazji, która pozwoliła przejąć nowe technologie; a strach przed ciemnością o świadomości istniejącego zagrożenia i próbach odpowiedniego przygotowania się na zderzenie z rzeczywistością.
First Contact wprowadza również dodatkowe interakcje z cywilizacjami, które nie odkryły jeszcze galaktycznych podróży. Opcje uzależnione będą od różnicy w stopniu rozwoju pomiędzy twoją cywilizacją, a tymi mniej rozwiniętym.
Na koniec jedna z ważniejszych nowości, czyli technologia maskująca, którą wykorzystasz w statkach i stacjach badawczych. Nowa mechanika pozwoli ukrywać się przed czujnikami wroga – oczywiście dostępna będzie nie tylko dla nas, ale także dla naszych przeciwników.
Stellaris dostępne jest od 2016 roku na komputerach osobistych, a później doczekało się wydania na konsolach PlayStation i Xbox. Omawiane tu DLC ukaże się teraz wyłącznie na pecetach, ale w przyszłości trafi także do Console Edition.