Stellaris i maskowanie. Twórcy omawiają mechanikę z DLC First Contact

  • Post category:Newsy

Już za niespełna dwa tygodnie leciwa strategia Stellaris doczeka się nowego DLC. Fabularny pakiet zatytułowany First Contact skupi się na cywilizacjach, które pewnego dnia odkryły, że nie są same we wszechświecie. I chociaż wrażenia z tytułowego kontaktu odnajdą odzwierciedlenie w nowych genezach, to Paradox postawił na dodatkową nowinkę. Z Frist Contact w Stellaris pojawi się maskowanie statków kosmicznych i stacji. Rozwiązanie ma solidne podstawy, umożliwiając nam obserwowanie słabo rozwiniętych cywilizacji bez informowania ich o swoim istnieniu. Jak działa?

Stellaris maskowanie jednostek

Maskowanie w Stellaris – nowa mechanika w szczegółach

Z najnowszego dziennika deweloperów dowiedzieliśmy się, jakie cele przyświecały ekipie, podczas prac nad nowościami. Maskowanie statków nie tylko umożliwi eksplorację przestrzeni, które oficjalnie są dla nas zamknięte, ale pozwoli też ukryć flotę przed wrogiem. Rozwiązanie ma swoje ograniczenia, premiując mniejsze jednostki i zmuszając nas do większych poświęceń, by uczynić flotę bojową niewidzialną. Kolejne punkty na liście, to możliwość obserwowania innych cywilizacji, bez informowania ich o tym, co ma dobrze współgrać z dostępnym już w grze szpiegostwem.

W praktyce maskowanie wymaga specjalnych modułów, o które wzbogacimy projektowane przez siebie jednostki. Początkowo ukrywanie się będzie bardzo limitowane, by ostatecznie rozszerzyć się na wielkość jednostki czy stacji. Zamaskowane floty wkroczą w przestrzeń, gdzie nie są mile widziane, a potencjalne wykrycie uzależnione będzie od najsłabszego ogniwa. Miarą siły maskowania będzie statek z najniższą wartością współczynnika. Jeśli wrogie wykrywanie będzie wyższe, niż nasze ukrywanie, to nie przemkniemy niepostrzeżenie.

Jeśli dostrzeżemy zamaskowaną wrogą flotę poza naszymi granicami, to ta pozostanie w ukryciu dla innych, ale gdy stanie się to na naszym „terenie”, to jednostki będą musiały się ujawnić. Sama technologia z pewnością pomoże w strategicznym rozmieszczeniu jednostek w układach, które za chwilę staną się strefą wojny.

Na deser statki badawcze szybciej zbiorą dane wywiadowcze jeśli unikną wykrycia, a stacje kosmiczne będą spokojnie monitorować zacofane cywilizacje bez stawiania ich rzeczywistości na głowie. Przynajmniej na razie.

Stellaris: First Contact Story Pack ukaże się na PC już 14 marca. Paczka z pewnością trafi na konsole w późniejszym terminie. Wraz z dodatkiem strategia z 2016 roku otrzyma darmową aktualizację 3.7 Canis Minor, której szczegóły na razie pozostają tajemnicą.

Jesteśmy w Google Newsobserwuj po doniesienia z frontów gier strategicznych.