Jest konkretna ale odległa data premiery Tides of Torment do Warhammer 3. Niestety to wciąż nie jest ani jedyny, ani największy problem gry.
4 grudnia. Tego dnia Creative Assembly dosłownie rzuci wszystkie swoje karty na stół. Jak dowiedzieliśmy się ze specjalnego wpisu, właśnie na 4 grudnia przypada ostateczna data premiery Tides of Torment. Nowy zestaw DLC do Total War: Warhammer 3 nie pojawi się jednak samotnie. W tej samej chwili na serwerach pojawi się specjalna aktualizacja 7.0 do strategii. To jednak wciąż nie wszystko, bowiem również na ten sam dzień brytyjskie studio zaplanowało swój specjalny pokaz na 25-lecie marki Total War. Wygląda na to, że otrzymamy wszystko albo nic. Co jeszcze wiemy?

Data premiery Tides of Torment i aktualizacji 7.0
Tak, tegoroczne DLC do Total War: Warhammer 3 zostało ponownie opóźnione. Żaden październik, żaden listopad. Tides of Torment ukaże się w niespełna rok po debiucie poprzedniego zestawu Legendarnych Lordów, Omens of Destruction. Komunikację z prawdziwego zdarzenia Creative Assembly rozpocznie na początku listopada. Jednak już teraz otrzymaliśmy jedną bardzo ważną informację.
W rzeczonym wpisie twórcy ogłosili, że specjalnym, darmowym Legendarnym Lordem przy Tides of Torment jest Masque of Slaanesh. Ta, jak już się pewnie domyśliłeś, wzbogaci zestaw Lordów dla Mrocznego Księcia, a jej stronnictwo wykorzysta w kampanii mechanikę wiecznego tańca, by generować specjalne bonusy. Więcej najpewniej dowiemy się już po 6 listopada.
Przyszłość Total War na 25-lecie marki
Jak wcześniej wspomniałem, także obiecany jeszcze kilka miesięcy temu specjalny pokaz Creative Assembly odbędzie się 4 grudnia. Konkretny termin transmisji poznamy na kilka dni przed samym wydarzeniem. Być może twórcy zasugerują nam wtedy cokolwiek, czego możemy spodziewać się po Total War w kolejnych latach.
Problemy Total War: Warhammer 3
Jednak podczas gdy my tu rozważamy dalekosiężne plany studia, to twórcy niestety raz po raz wykładają się na podstawach. Zaledwie kilka dni temu na serwery trafił Hotfix dla SI w kampanii, a już potrzebny był kolejny. I to nie ostatni. Bo wtorkowa aktualizacja nie tylko nie wyeliminowała wszystkich błędów z działaniem frakcji kontrolowanych przez SI. W międzyczasie twórcy musieli naprawić jeszcze dostęp do darmowej zawartości, która wcześniej powiązana była bezpośrednio z serwisem Total War Access.
Przypomnijmy, że od wielu lat część bonusów tak w grach Total War, jak i poza nimi, wymagała integracji ze wspomnianą usługą. Wraz z niedawną aktualizacją Creative Assembly i SEGA na dobre zrezygnowały z tego rozwiązania. W rezultacie część graczy straciła przypisane wcześniej bonusy, co powinno być już naprawione.
Niestety nadzieje na szybkie połatanie Total War: Warhammer 3 przed premierą wersji 7.0 okazały się płonne. Na tym etapie widać jak na dłoni, że twórcy zaciągnęli spory (25-letni chciałoby się rzec) dług technologiczny, pod którego ciężarem gra regularnie się załamuje. W takiej rzeczywistości trudno patrzeć z nadzieją tak na przyszłość gry z 2022 roku i całej serii. Jeśli włodarze studia jakiś czas temu nie zarządzili remontu generalnego silnika gry, to albo na nowe gry Total War jeszcze długo poczekamy, albo poczekamy jeszcze dłużej na ich łatanie.
Jesteśmy w Google News – obserwuj po doniesienia z frontów gier strategicznych.
Źródło: https://store.steampowered.com/news/app/1142710/view/567015514185924779