Darkest Dungeon 2 – Praktyczny poradnik do gry

  • Post category:Poradniki

Witaj w kolejnym poradniku na łamach naszego serwisu. Dziś wspólnie zanurzymy się w mroczne odmęty najnowszego taktycznego RPG od Red Hook Studios. Praktyczny poradnik do Darkest Dungeon 2 wskaże ci światełko pośród cieni i doradzi, jak wysłać różne plugastwa na tamten świat. Znajdziesz tu wskazówki dotyczące walk z bossami, dbania o relację pomiędzy bohaterami, ciekawe kompozycje drużyny i przydatne wyposażenie. Omówimy także kolejne etapy zabawy, tak, żebyś był przygotowany od rozpoczęcia rajdu, przez kolejne gospody i lokacje, aż po starcie z bossem wyznania. Zapraszamy.

Darkest Dungeon 2 opuściło wczesny dostęp po przeszło roku. Gra została uzupełniona o dwa ostatnie rozdziały kampanii, a także sporo nowej zawartości na czele z dodatkowym bohaterem. Poniższe wskazówki i porady są skierowane głównie do nowych graczy lub tych, którzy powracają do serii po zabawie z pierwowzorem. Jednak, jak zwykle, mamy nadzieję, że każdy znajdzie tu coś dla siebie. Jeśli zamiast tego znajdziesz jakiś błąd lub któryś temat wymaga doprecyzowania, to koniecznie daj o tym znać. Teraz przejdźmy do konkretów.

Poradnik do Darkest Dungeon 2 – spis treści

  • Podstawy
    • Jakie są główne założenia rozgrywki?
    • Łowca Nagród – jak go zwerbować?
    • Nienawiść – jak redukować i dlaczego jej unikać?
    • Utrata bohatera – jakie są konsekwencje?
    • Ołtarz Nadziei – na co wydać Świece?
  • Bossowie
    • Gęstwina – boss Śniący Generał – jak go pokonać?
    • Rozrost – boss Bibliotekarz – jak go pokonać?
    • Kajdany Zaprzeczenia – boss Wyznania I – jak go pokonać?
    • Wściekłe Westchnienie – boss Wyznania II – jak go pokonać?
  • Drużyna (w budowie)
    • Kompozycja
    • Ścieżki
    • Relacje
  • Podróż (w budowie)
Poradnik Darkest Dungeon 2

Podstawy – poradnik do Darkest Dungeon 2

Odpowiedzi na kilka podstawowych pytań, które mogą pojawić się w ciągu pierwszych kilku godzin zabawy.

Jakie są główne założenia rozgrywki?

Kampania w grze podzielona jest na pięć rozdziałów, tzw. Wyznań, które kończą się walką z dedykowanym bossem. W przeciwieństwie do pierwowzoru każda wyprawa to próba pokonania jednego z głównych przeciwników powiązanych z fabułą. Druga odsłona serii porzuciła rozwijanie miasta, zdobywanie doświadczenia przez bohaterów i mozolne ulepszanie ich wyposażenia. Twórcy uniemożliwili też nam ucieczkę z już trwającej walki oraz możliwość formowania drużyn, które składają się z kilku bohaterów tej samej klasy. Takich rzeczy nie znajdziesz w Darkest Dungeon 2.

W praktyce każde z Wyznań wygląda następująco – formujesz drużynę, przejeżdżasz przez Dolinę do pierwszej gospody, skąd decydujesz, gdzie udasz się dalej. Pierwsze Wyznanie, Zaprzeczenie obejmuje 2 dodatkowe regiony, po których docierasz do Góry i starcia z bossem. Pozostałe cztery rozdziały wymagają ukończenia 3 dodatkowych regionów przed Górą oraz trofeum po zabiciu dowolnego z bossów Leża.

Tyle w zakresie absolutnego wprowadzenia, dalej skupimy się na tym, jak dobrze wykorzystać wszystkie narzędzia, które oddano, do naszej dyspozycji.

Łowca Nagród – jak go zwerbować?

Jedyny spośród wszystkich dostępnych w grze bohaterów, którego nie możesz włączyć do drużyny przy Rozdrożu. Łowca Nagród jest wędrownym bohaterem, który może zostać zwerbowany w Gospodzie po tym, jak już odblokujesz go w Żywym mieście. Co równie ważne, taka możliwość nie pojawi się w każdej Gospodzie, więc potrzeba też nieco szczęścia. Jeśli Łowca Nagród będzie dostępny, to na ścianie za odpoczywającymi bohaterami pojawi się jego plakat.

Łowca Nagród Darkest Dungeon 2

Po kliknięciu musisz zdecydować, którego z bohaterów wymienisz tymczasowo na Łowcę Nagród. Co ważne, oddelegowany bohater nie przepada, a będzie oczekiwał na ciebie w kolejnej Gospodzie. Pamiętaj też, że plakat Łowcy Nagród nie pojawi się w ostatniej Gospodzie przed Górą, gdyż tego herosa nie możesz mieć w drużynie na walce z bossem Wyznania. Jego udział w przygodzie ogranicza się od jednej do drugiej Gospody, po czym upuszcza drużynę. Jeśli masz przed sobą kolejny region, a jego plakat pojawi się ponownie, to znów możesz go zwerbować za kolejne cztery Świece.

Łowca Nagród ma kilka istotnych zalet, które przemawiają za inwestycją. Przyda się wtedy, gdy któryś z bohaterów ma wyjątkowo złe relacje z wszystkimi pozostałymi członkami drużyny. Dodatkowo nie musisz martwić się o jego los, gdy zginie. Co najważniejsze, wszystkie jego umiejętności są od razu ulepszone bez inwestycji z twojej puli Punktów mistrzostwa. Biorąc pod uwagę jak silną i wszechstronną jest postacią, warto zwerbować go przede wszystkim przed lokacją, w której zamierzasz oczyścić Leże bossa.

Nienawiść – jak redukować i dlaczego jej unikać?

Już na wstępie zaznaczę, że nie poruszam tu kwestii relacji pomiędzy bohaterami, które mogą zakończyć się emocją Nienawiść. Mowa tu o jednej z przeszkód, które spotkasz na drodze podczas podróży Dyliżansem. Nienawiść jest tym, czego za wszelką cenę powinieneś unikać, jeśli tylko masz taką sposobność. Wypatruj Strażnicy, która odkryje pozostałą część mapy i wybierz trasę, gdzie znajdziesz jej jak najmniej.

Nienawiść Darkest Dungeon 2 (1)

Dlaczego to ważne? Wskaźnik Nienawiści zobaczysz w prawym górnym rogu ekranu wraz z miejscami na maksymalnie cztery ładunki. Każdy ładunek generuje szansę na powstanie negatywnych relacji między bohaterami w podróży, a także sprawia, że przeciwnicy na barykadach i w kryjówkach mogą mieć dodatkową premię bojową na całą walkę. Jeden ładunek zwiększa tę szansę o 20%, dwa o 50%, trzy o 99%, a cztery ładunki to ogromny problem. Po „nabiciu” paska Nienawiści ten zostanie zrestartowany, a boss Wyznania, czyli główny przeciwnik wyprawy, otrzyma dodatkowe premie.

Jak usuwać ładunki Nienawiści?

Na szczęście uważne dobieranie trasy pozwala pozbyć się zebranych wcześniej ładunków Nienawiści. Te niwelują walki z przeciwnikami, ale tylko te w kryjówkach – po jednym ładunku mniej za każdą walkę. Walki na barykadach nie wpływają na stan Nienawiści.

W redukowaniu Nienawiści pomocne są też walki z bossem w Leżu. Tu jednak sprawa ma się nieco inaczej – zabicie bossa wyzeruje wszystkie dotychczasowe ładunki Nienawiści, ale nie usunie kary, jeśli już wcześniej zebrałeś cztery. Z drugiej strony wejście do Leża i rozegranie jednej czy dwóch walk nie da żadnej redukcji Nienawiści. Jednym słowem, żeby mieć jakąkolwiek redukcję, musisz pokonać bossa.

Utrata bohatera – jakie są konsekwencje?

Niezależnie od tego, ilu bohaterów straciłeś podczas przemierzania aktualnej lokacji, gra pozwoli ci kontynuować podróż. Oczywiście o ile wciąż masz co najmniej jednego herosa. Zabici bohaterowie pojawią się jako zwłoki w ekwipunku Dyliżansu i lepiej ich z niego nie usuwać. Po dostarczeniu zwłok do Gospody otrzymasz po 4 Świece Ołtarza Nadziei za każde zwłoki.

Dodatkowo w Gospodzie do drużyny przyłączy się odpowiednia liczba nowych bohaterów, by zapełnić wszystkie miejsca. Niekoniecznie będą to te same postacie, które niedawno straciłeś, a nawet jeśli, to mogą mieć ustawione inne Ścieżki. Dotarcie do Gospody w mocno okrojonym składzie może być niewykonalne. Głównie dlatego, że przed każdą z nich musimy zmierzyć się z Kultystami w Fortecy Otchłani. Walka z nimi potrafi być wymagająca nawet dla czterech postaci, a co dopiero do dwóch czy jednej.

Twórcy przygotowali Bibeloty, które gwarantują świetne premie pod warunkiem, że drużyna jest niekompletna. Dzięki nim możesz mieć mega bonusy, bo mnożą się za każdą brakującą postać. W osłabionym składzie lepiej warto jeszcze raz przejrzeć ekwipunek albo odwiedzić Rupieciarza, jeśli jest taka możliwość.

Splamione Bibeloty – jak ich używać?

Jedną z ważniejszych nagród, jakie czekają na nas po walce z Kultystami są Splamione Bibeloty. Te gwarantują bardzo ciekawe i potężne bonusy, ale mają też wysoką cenę. Korzystanie z nich wymaga nieco szczęścia i wiedzy, ale też specjalnego przedmiotu – Mrocznego Impulsu.

Splamiony

Oznacza to, że możesz korzystać równocześnie tylko z jednego Splamionego Bibelotu, gdyż drugi slot zajmie Impuls. Warto podkreślić, że Impulsy różnią się premiami, nawet jeśli w ekwipunku wyglądają tak samo. Zwróć na to uwagę i dobierz parę, która najlepiej pasuje do twojej taktyki.

Ołtarz Nadziei – na co wydawać Świece?

Lokacje powiązane z Ołtarzem są niebezpośrednim substytutem wioski, którą w poprzedniej odsłonie serii można było rozwinąć i dopasować do własnych potrzeb. W przypadku jakichkolwiek problemów podczas wypraw powinieneś skupić się na trzech z nich:

Ołtarz Nadziei

Niezłomne wybrzeże

W tej lokacji możesz odblokować szereg ulepszeń dla Dyliżansu, szansę na łupy, dodatkowe zwierzęta oraz podnieść sobie poziom trudności gry.

Na początku skocz od razu do trzeciego rzędu i odblokuj dokładnie dwa pierwsze zwierzęta dla Dyliżansu. Pierwsze z nich zwiększy szansę na budowanie pozytywnych relacji w drużynie, a drugie zwiększy leczenie podczas podróży.

Istotne jest to, by nie odblokowywać w tym rzędzie więcej, jak trzech zwierząt, jeśli nie masz jeszcze doświadczenia w grze. W każdej gospodzie znajdziesz maksymalnie trzy zwierzaki do wyboru, a jeśli odblokujesz ich dużo, to zmniejszysz szansę na to, że na aktualną wyprawę trafią te wymienione.

Poza tym staraj się sukcesywnie i równolegle odblokowywać kolejne wzmocnienia w pierwszych dwóch rzędach. To pozwoli montować więcej ulepszeń dla Dyliżansu, zaoferuje więcej łupów i przedmiotów u kupców, a także szereg niezwykle przydatnych wzmocnień.

Żywe miasto

W tym miejscu możesz wykupić dodatkowych bohaterów, a także poszczególne statystyki i ścieżki dla nich. Poza czwórką postaci, którą gra oferuje już na samym początku, polecam sięgnąć po Flagelanta, Okultystę, Awanturniczkę, Kapłankę i Łowcę Nagród. Wszystkie z tych postaci, poza ostatnią możesz wystawić na wyprawę, mieszając je z już dostępnymi postaciami, dla skutecznych kombinacji.

Pola znoju

Pozwolą odblokować przedmioty użytkowe, wyposażenie dyliżansu, dodatkowe amulety oraz premie do wykorzystania w gospodzie. Zaraz po odblokowaniu jakiegoś przedmiotu z pól znoju trafia od w dwa miejsca – do twojego ekwipunku na bieżącą wyprawę oraz do Pamięci, skąd później wskakuje na listę łupów czy oferty sklepikarzy już podczas samej wyprawy.

W początkowych etapach warto odblokować odrobinę przedmiotów bitewnych oraz jak najwięcej bibelotów, przedmiotów dyliżansu czy wyposażenia do gospody. Nawet jeśli aktualny status Świec nie pozwala wylosować i odblokować wielu przedmiotów z Pól znoju, to nic straconego. Na początku każdej wyprawy dostajesz sporo waluty, która pozwoli dokupić coś w pierwszej Gospodzie po przekroczeniu Doliny.

Góra

Tu odblokujesz jedynie kosmetykę, która nie ma żadnego wpływu na statystyki bohaterów. W przypadku jakichkolwiek problemów z przeciwnikami to zupełne marnotrawstwo zasobów.

Odwieczny Las

Lokacja zarezerwowana dla bohaterów, którzy powrócili z udanych wypraw, czyli tych, w których pokonałeś bossa Wyznania, a heros był jeszcze żywy, gdy zadałeś ostateczny cios. W początkowych etapach zabawy nie ma najmniejszego sensu inwestować w tę lokację.

Bossowie – poradnik do Darkest Dungeon 2

W tym rozdziale poradnika skupimy się na konfrontacjach z najpotężniejszymi przeciwnikami w grze Darkest Dungeon 2. Poniżej znajdziesz sprawdzone taktyki, kombinacje i przedmioty bitewne, które ułatwią pokonanie bossów. Stosując się do praktycznych porad, znacząco zwiększysz szanse na sukces w walce z zarówno z bossami Leża, jak i bossami Wyznania. Oczywiście czynnik losowy wciąż ma ogromny wpływ na przebieg bitwy i jej rezultat, ale warto mieć szczęście po swojej stronie.

Gęstwina – boss Śniący Generał – jak go pokonać?

Śniący Generał to boss Leża Gęstwiny, który generuje umiarkowane obrażenia, ale nadrabia nakładaniem statusów, które znacząco zwiększają stres. Faktyczny boss zajmuje trzy pierwsze miejsca, ale równie istotny jest ulokowany na czwartej pozycji korzeń.

Mechanika

Śniący Generał nie używa ataków, które mogą zaszkodzić nam długoterminowo, a zamiast tego próbuje rozwinąć pod jednostkami korzenie. W trzecim stadium rozwoju korzenia ten wiąże postać i uniemożliwia jej korzystanie z podstawowych zdolności. Zamiast tego jest ona zmuszona użyć ataku, który generuje stres na reszcie drużyny. Celem naszych działań jest niedopuszczenie do trzeciej fazy rozwoju korzenia.

Kompozycja drużyny

Dla tej walki bardzo istotne będą postacie, których ataki obejmują ostatnią, czwartą pozycję, a najlepiej, by atakowały jednocześnie trzecią i czwartą. Dobrym wyborem dla tej walki będzie Awanturniczka na pierwszej pozycji, Flagelant rzucający kwasem, Badaczka zarazy z odblokowanym granatem trucizny, Hiena Cmentarna, Okultysta, Oprych, Łowca Nagród i Kapłanka. Niemniej jednak sprawdzą się też takie postacie, których zdolności obejmują czwartą pozycję, nawet jeśli niekoniecznie wiąże się to z nakładaniem obrażeń – jak np. ryk Zbrojnego.

Przydatne przedmioty

Dla tej walki sprawdzą się wszystkie przedmioty leczące i redukujące aktualny poziom stresu.

Taktyka na Śniącego Generała

  1. W pierwszej rundzie walki skoncentruj wszystkie swoje ataki bezpośrednio na przeciwniku. Nałóż różne osłabienia, statusy lub skup się na wysokich obrażeniach.
  2. Na początku drugiej tury uaktywni się korzeń, który rozwinie pędy pod dwiema postaciami.
  3. Walka sprowadza się do tego, by w każdej rundzie uderzyć korzeń co najmniej dwa razy. To sprawi, że ten wycofa swoje pędy spod naszych bohaterów w tej rundzie, a w kolejnej wypuści następne.
  4. Warto mieć co najmniej trzy jednostki, które są w stanie atakować czwartą pozycję, na wypadek gdyby trzeba było skupić się na leczeniu dowolnej z nich i poświęceniu ataku na korzeń.
  5. Dopóki w każdej rundzie uderzysz korzeń dwa razy walka przebiegnie całkiem przewidywalnie. Jeśli przy okazji obijania korzenia możesz uderzyć także bossa atakiem 3+4 to jeszcze lepiej.
  6. Pamiętaj, że nawet bez zapuszczonych korzeni Śniący Generał i tak będzie obijał jednostki atakami skierowanymi na pojedynczego bohatera lub ich dwójkę. Dlatego nie spiesz się z wykończeniem przeciwnika, a raczej poświęć dodatkową rundę czy dwie, by podreperować stan zdrowia herosów. Wbrew temu co zobaczysz na załączonym wideo.
  7. Uderzanie korzenia trzy razy na rundę nie ma większego sensu. Jeśli widzisz symbol pojedynczego korzenia pod bohaterami, to skup się na samym bossie albo leczeniu.

Rozrost – boss Bibliotekarz – jak go pokonać?

Bibliotekarz to boss Leża w lokacji Rozrost, który generuje spore obrażenia od ognia, które dodatkowo potęguje statusem Poparzenie. Pojedyncze ataki przeciwnika mogą też nałożyć token oślepienia na bohatera.

Mechanika

Boss Bibliotekarz oddzielony jest od drużyny stertami ksiąg, które sam będzie starał się jak najszybciej spalić. Wraz z każdym spalonym stosem (zabójczy cios) wyrzuci na całą drużynę umiejętność obszarową z dużą szansą na Poparzenie.

Bibliotekarz Darkest Dungeon 2

Im mniej stosów ksiąg, tym silniejszy będzie atak obszarowy, a po spaleniu wszystkich stosów boss będzie wyrzucał nawet trzy takie ataki w każdej rundzie. Dlatego ważnie jest, by nie pomagać mu w niszczeniu ksiąg i wykończyć go, zanim spłonie ostatnia sterta.

Kompozycja

Dla tej walki najistotniejsze będą postacie, które mogą wyprowadzać ataki wyłącznie na miejsce czwarte, gdzie początkowo ulokowany będzie boss. Sprawdzą się tu Kapłanka, Łowca Nagród, Hiena Cmentarna, Awanturniczka na pierwszej pozycji, Badaczka Zarazy z granatem (mniejsze zło) i Oprych. Ataki wymierzone w 3+4 też są dopuszczalne, bo boss szybko przemieści się na tę pozycję. Wskazane są tu też ataki wręcz dokładnie na miejsce trzecie, jak u Zbrojnego czy Flagelanta.

Najgorszym wyborem dla tej walki jest Uciekinierka – postać bazuje na Poparzeniu, na które boss jest całkowicie niewrażliwy.

Przydatne przedmioty

Tutaj sprawdzą się leczące przedmioty, które dodatkowo pozwalają usunąć Poparzenie. Przydatne będą też takie, które usuwają status bez poprawy stanu zdrowia, a także te, które usuwają oślepienie z naszych bohaterów. W działaniach ofensywnych wszystko, co nie jest związane z nakładaniem Poparzenia na bossa.

Taktyka na Bibliotekarza

  1. Od początku walki do końca walki staraj się koncentrować wszystkie ataki bezpośrednio na przeciwniku. Tu wygra tylko brutalna siła, ale wszelkie statusy też będą w cenie.
  2. Bohaterowie, którzy nie mają aktualnie bossa w zasięgu powinni skupić się na wzmocnieniach dla drużyny. Jeśli konieczne będzie atakowanie wręcz, to najlepiej wymierzone w stos na pozycji pierwszej.
  3. Z kolejnymi stosami boss będzie się zbliżał, dlatego ważne jest odblokowanie takich umiejętności u bohaterów, by każdy mógł atakować 1, 2, 3, 4 lub 1, 2, 3. Łączone ataki i te ze statusami się przydadzą, głównie dlatego, że same zadają niewielkie obrażenia, a stosy ksiąg są niewrażliwe m.in. na truciznę.
  4. Dbaj o stan zdrowia bohaterów i usuwaj Poparzenie. Niekoniecznie już na samym początku, przy pierwszym mnożniku, by nie wykorzystać wszystkich przedmiotów bitewnych zbyt wcześnie.

Kajdany Zaprzeczenia – boss Wyznania I – jak go pokonać?

Omawiany tu przeciwnik, to pierwszy z tzw. Bossów Wyznania, czyli tych, których pokonanie wieńczy etap głównej kampanii fabularnej. Kajdany Zaprzeczenia, a przynajmniej tak je nazwałem z braku ogólnej nazwy, nie są szczególnie wymagające. Jednak i tak należy podchodzić do walki ostrożnie i uważnie kontrolować poszczególne etapy starcia.

Mechanika

Kajdany Zaprzeczenia to w praktyce cztery kłódki, które przed każdą rundą nałożą określone osłabienia na nasz zespół. Kolejność kłódek w szyku jest losowa dla starcia, ale swoje osłabienia nakładają potem w określonym porządku od pozycji 1 do 4. Kłódki nie pozwolą bohaterom na: usuwanie skutków Stresu, leczenie punktów Zdrowia, używanie Ataków dystansowych i używanie Walki wręcz. Ich działanie możesz zobaczyć na poniższej grafice.

Kajdany DD2

Kłódki są cztery i każda z nich zawsze zajmuje jedną z pozycji od 1-4. Pokonane kłódki znikają z szyku, nie pozostawiając ciała. Oznacza to, że wraz z postępami naszej drużyny przeciwnicy będą zbliżać się do pierwszej linii starcia. Nieskuteczne będą tu też zdolności, które wykorzystują zwłoki oponentów. Dodatkowo każda z pokonanych kłódek nakłada pośmiertną premię na wszystkie, które pozostały w starciu.

Kompozycja drużyny

Tym razem głównym kryterium będzie wszechstronność postaci oraz możliwość wyprowadzania ataków na jak największą pozycji wrogiej drużyny. Jak wcześniej wspomniałem, wrogowie będą zbliżać się do pierwszej linii, więc istotne jest też, żeby postacie na tyłach, mogły wyprowadzać ataki wymierzone w pozycję nr 1. Wszechstronność drużyny ma jednak na celu unikanie sytuacji, w której bohater musi pominąć turę i przyjąć na siebie wynikający z tego stres.

Doskonale sprawdzi się tu ekipa zaproponowana przez twórców już na rozpoczęcie zabawy – kolejno od końca Badaczka zarazy, Hiena cmentarna, Oprych i Zbrojny. Pozostali bohaterowie też się sprawdzą, właściwie wszyscy, o ile będziesz pamiętać o odblokowaniu im i aktywowaniu zdolności, które pozwolą atakować jak najwięcej pól.

Przydatne przedmioty

Dowolne wyposażenie redukujące Stres, odnawiające Zdrowie lub nakładające negatywne Tokeny i Statusy na przeciwników.

Taktyka na Kajdany Zaprzeczenia

Tu są dwie drogi, które możesz obrać i wiele zależy od tego, jak skomponowałeś drużynę i umiejętności. Głównym bohaterem jest tu kłódka, która blokuje leczenie bohaterom, bo ta po śmierci leczy wszystkie pozostałe kłódki. Tym samym, albo skoncentrujesz na niej wszystkie ataki już na początku – żeby leczenie nie miało znaczenia, albo pozostawisz na sam koniec – żeby nie było kogo już leczyć. Poza tym optymalny plan wygląda następująco.

  1. Porównaj kolejność kłódek z karami dla drużyny, które nałożą w ustalonym porządku
  2. Uderz na kłódkę blokującą leczenie lub tą, która uniemożliwia bohaterom korzystanie z walki wręcz
  3. Jeśli zostawiasz „leczniczą” kłódkę na koniec, to wszystkie inne równomiernie obijaj, jeśli zabierasz się za nią na początku, to skoncentruj na niej ataki
  4. Zwracaj uwagę na zdolności o ustalonym czasie odnowienia. Po sprawdzeniu kolejności kłódek w szyku możesz przewidzieć, jakie osłabienie będzie kolejne i wykorzystać zdolność, które i tak w następnej rundzie nie użyjesz Postaraj się redukować stan Zdrowia kłódek w miarę równomiernie, by te pozostałe jak najkrócej cieszyły się premią od pokonanych.

Wściekłe Westchnienie – boss Wyznania II – jak go pokonać?

Drugi boss Wyznania jest już o wiele bardziej wymagający od przeciwnika z poprzedniego aktu kampanii. Poniżej wszystko, co powinieneś wiedzieć przed i w trakcie starcia z Wściekłym Westchnieniem.

Mechanika

Drugi główny boss to w zasadzie płuca, które polegają na sile oddechu, który wymierzą w naszą drużynę. Główny cel zajmuje dwa środkowe pola, podczas gdy każde z płuc zajmuje pozycję 1 i 4. Boss przed każdą rundą starcia zaczerpnie powietrza w trakcie darmowej tury.

Wściekłe westchnienie DD2

Początkowo po wdechu napełniało będzie się tylko jedno płuco, ale gdy stan Zdrowia przeciwnika spadnie poniżej 50%, to zacznie przed rundą, nabierać powierza w oba płuca jednocześnie. Jeśli pozwolimy mu utrzymać oddech w płucu/płucach, to na końcu każdej rundy wyprowadzi niezwykle potężny atak na wszystkich bohaterów.

Kompozycja drużyny

Walka z bossem drugiego Wyznania wymaga postaci, które są w stanie zadać spore obrażenia bezpośrednie na miejsca 1 i 4. Wszystkie statusy, jak trucizna czy krwawienie, są mile widziane, ale nie będą rozwiązaniem problemu. Przyda się tutaj przede wszystkim Awanturniczka, która może równomiernie obijać 1 i 4 pozycję, jeśli tylko ustawisz ją na froncie. Mile widziani się też Okultysta, Oprych i Hiena cmentarna.

Boss nabierze powietrza raz w jedno płuco, a w kolejnej rundzie w drugie, dlatego niezwykle ważne jest, żeby bohaterowie mogli atakować obie z tych pozycji. Kolejność może się zmieniać, gdy uda ci się „zniszczyć” napełnione płuco, dzięki czemu powinieneś pozbawić go szybciej jednego z nich.

Przydatne przedmioty

Standardowo wszystko, co pozwala nieco podreperować stan Zdrowia lub zredukować pasek Stresu.

Taktyka na Wściekłe Westchnienie

  1. Na początku rundy boss zaczerpnie powietrza. Pasek zdrowia wypełnionego płuca będzie oznaczony małą kreską, która symbolizuje stan Zdrowia, po którym boss będzie zmuszony wypuścić powietrze.
  2. W pierwszej rundzie skoncentruj wszystkie ataki na płucu, które boss wypełnił powietrzem. Obijaj je, aż wypuści powietrze, a później nie przestawaj, by jak najmocniej osłabić ten organ.
  3. Podobną taktykę przyjmij w przypadku drugiego płuca. Zmuś przeciwnika do wypuszczenia powietrza, a potem dalej je obijaj.
  4. W trzeciej rundzie kontynuuj działanie, ale po zniwelowaniu zagrożenia potężnym atakiem, resztę ataków kieruj już bezpośrednio na bossa. Jeśli przy tej okazji możesz dodatkowo nadszarpnąć płuco, to tym lepiej.
  5. Istotne jest, żebyś nie uszczuplił za bardzo paska Zdrowia głównego bossa przed zniszczeniem któregoś z płuc. Ryzykujesz wtedy sytuację, w której będziesz zmuszony dzielić ataki pomiędzy oba napełnione płuca, co daje niewielkie szanse na pozytywny obrót spraw.
  6. Gdy jedno z płuc zostanie zniszczone, to możesz z czystym sumieniem rozpocząć wykańczanie bossa, zwracając też uwagę, by boss nie utrzymał powietrza do końca rundy.

Oczywiście możesz spróbować też bezpośredniego ataku na samego bossa, ignorując płuca i ryzykując utratę bohaterów. Dla takiej taktyki odpowiednie będą zdolności ze statusami oraz spore obrażenia na 2 i 3 pozycję w szyku. Z doświadczenia wspomnę też o wszelkich zdolnościach leczących i Bibelotach, które zwiększają odporność na Wrota śmierci.


Poradnik do Darkest Dungeon 2 jest jeszcze w budowie. Kolejne rozdziały pojawią się najpóźniej we wtorek wieczorem.


Jeśli znalazłeś tu przydatną wiedzę, to koniecznie podziel się z nią z przyjaciółmi. Możesz też nas wesprzeć i polubić nasz profil na Facebooku. Z góry dziękujemy i zapraszamy do kolejnych publikacji.